سبد خرید 0

پارکت لمینت چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 6 دی 1399 در ساعت 10 : 24 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
اگر شما هم جزو دسته از افرادی هستید که به طراحی داخلی علاقه مند هستید و دوست دارید که فضای داخل آپارتمان خود را با سلیقه خود طراحی کنید باید عناصر طراحی داخلی که شامل فضا ، خط ، فرم ها ، نور ، رنگ ، بافت و الگو است را بشناسید و متعادل نگه داشتن آنها کلید ایجاد یک فضای داخلی زیبا از نظر زیبایی شناسی است.
 

اگر ظاهر و بافت چوب یا سنگ را دوست دارید اما به چیزی کمی کاربردی تر نیاز دارید، پارکت لمینت مناسب شماست.

پارکت لمینت ها در سال 1977 توسط شرکت سوئدی پرستورپ اختراع شد. این شرکت با قرار دادن این محصولات در معرض فشار شدید، گرما و مواد شیمیایی اتصال دهنده، و سپس تبدیل نتیجه به پوششهای کف قابل استفاده، به فکر استفاده از پروژه های ضایعات چوب افتاد. 

ممکن است شخصی به راحتی پارکت لمینت با کیفیت خوب را با پارکت چوبی اشتباه بگیرد. با این وجود، پارکت لمینت اصلاً چوب واقعی ندارد. هر تخته؛ از لایه های مختلف مصنوعی تشکیل شده و روی آن عکس چوبی (یا سنگ) قرار دارد. لایه سطحی می تواند گاهی برای محافظت بیشتر از خراش ها ساخته شده باشد. سطح بالای کف در برابر آب مقاوم است بنابراین می تواند با نشت یا چلپ چلوپ گاه و بیگاه کنار بیاید. برخی از انواع کفپوش لمینت حتی ضد آب هستند.

پارکت لمینت ها یک نوع کفپوش محبوب برای خانه ها، آشپزخانه ها، غذاخوری ها، اتاق خواب ها، راهروها و دیگر مکان هایی است که در معرض رطوبت زیاد نیستند.

انواع پارکت لمینتها:

1- پارکت لمینتی که یک نیمرخ صاف، با یک لب گرد در پایین قالب دارد. این قالب در مواقعی که به پروفایل های کم عمق مثل  پشت قفسه های کتاب نیاز داریم استفاده می شود.

2- پارکت لمینتی که وقتی اختلاف سطح بین دو اتاق بیشتر باشد یا وقتی که می خواهید یک انتقال بین یک کف لمینت و یک درب شیشه ای کشویی ایجاد کنید، استفاده می شود.

3- پارکت لمینتی که بین دو اتاق هم سطح استفاده می شود. این نوع قالب وقتی به صورت مقطعی نگاه شود مانند است. \"T\"

و...

 

چگونه سبک پارکت لمینت را انتخاب کنیم؟

 

نمای پارکت  لمینت ها به لایه چاپی دکور بستگی دارد به این معنی که هر نوع چوب یا سنگ در مناطقی که قبلاً نبوده امکان پذیر است. با در دسترس بودن طیف گسترده ای، از ظاهر بلوط طبیعی روستایی گرفته تا روکش های خاکستری و سفید معاصر، ورقه ها بدون توجه به سبک داخلی شما می تواند به خانه شما کمک زیادی کند.

 

نکات مهم در هنگام خرید پارکت لمینت:

 

1-از برندهای معروف خریداری شود چرا که آنها همیشه سعی دارند با کیفیت ترین مواد را برای تولیدات خود به کار ببرند تا رضایت مشتری را داشته باشند.

2- در زمان خريد توجه کنید که ضخامت پارکت لمینت ها بین 6 الی 12میلی متر است.اگر پارکت لمینتی پیدا کردید که ضخامت بیشتر از 12 میلی متر داشت قطعا بالشتکی به آن متصل شده است.

3- پارکت لمینتها ی روشن برای محیط هایی که نور زیاد ندارند بسیار مناسب است

4- برای داشتن محیطی دلچسبت تر بهتر است رنگ پارکت لمینت ها اتاق پذیرایی و اتاق خواب یکی باشد.

5- با وجود تعداد زیادی لمینت در بازار شما باید بتوانید رنگ، سبک و طرح دقیق مورد نظر خود را بدست آورید.

6- نصب یک طبقه یک شبه اتفاق نمی افتد. اطمینان حاصل کنید که زمان تحویل، سازگاری و نصب کف را برنامه ریزی کرده اید.

-

 

 پارکت لمینت

 

تفاوت پارکت لمینت ها با دیگر کف پوشها:

1- پارکت لمینت ها در مقایسه با انتخاب سنگ این تفاوت را دارند که پارکت لمینت ها فاقد محصول سنگی هستند. سنگ سخت، جامد و ضخیم است دارای ورقه انعطاف پذیر، شکستنی و نازک میباشد.

اما در مقایسه با چوب ، پارکت  لمینت ها با سطح بالاتر می تواند بسیار شبیه سنگ باشند.

2- پارکت لمینت ها در مقایسه با چوب مهندسی شده(تمام چوب) این تفاوت را دارد که چوب مهندسی شده دارای پایه تخته سه لا است که روکش آن 100 درصد چوب واقعی است. درصورتی که هیچ تخته سه لا  و ورقه  ورقه ایی  و هیچ روکشی چوبی واقعی ندارد.
 این نکته حائظ اهمیت است که بدانیم چوب مهندسی و ورقه هر دو پایه ای دارند که از چوب ساخته شده است. به خصوص با لمینیت های برتر، پس هر دو محصول می توانند به طرز چشمگیری شبیه به هم باشند.

 

3- پارکت لمینت ها در مقایسه با چوب سخت(چوبی که از الوار و درختان پهن برگ تهیه میشود) این تفاوت را دارد که چوب سخت صد درصد چوب جامد است. چوب سخت جامد ضخیم است و می توان بارها آن را سنباده کاری و سنباده زد. و ورقه فاقد چوب جامد است در صورتی که  لمینت نازک است و هرگز نمی توان آن را سنباده زد.

 از طرفی کفپوش های چوب سخت و لمینت به خصوص از راه دور می توانند کاملاً شبیه به هم باشند. تکنیک های تصویربرداری با کیفیت بالا، برخی از کفپوش های ورقه ورقه را به یک زنگ خطر برای چوب سخت تبدیل کرده است .

 

مزایا و معایب پارکت لمینت ها چیست؟

مزایا:

آسان تمیز میشود
ضد خش میباشد
برای خانه های دارای حیوانات خانگی و کودکان مناسب است
نسبت به انواع دیگر کف پوشها ارزانتر است

قبل از نصب کفپوش لمینت، یک لایه فوم زیر آن قرار می‌گیرد که تا حدود زیادی مانع انتقال صدا به واحدهای زیر می‌شود، به‌علاوه اینکه این فوم عایق گرما است

معایب:

رطوبت می تواند پایه کف لمینت را متورم کند.
برای حمام یا اتاق خشکشویی مناسب نیست.

 

نتیجه گیری :

پارکت لمینت را می توان با توجه به متریال کاربردی و میزان کیفیت با بهترین قیمت برای مشتریان عرضه کرد. نصب آسان، کیفیت، نظافت و نگهداری آسان و تنوع رنگ پارکت لمینت باعث شده است تا در دسته پر طرفدار ترین نوع کفپوش ها قرار بگیرند . کفپوش های پارکت لمینت در رنگ بندی مختلف از تیره تا روشن، مات یا براق برای هر نوع سلیقه و دکوراسیونی قابل ارائه هستند.

 

فروشگاه مای دکوری عرضه کننده انواع پارکت لمینت های برند ایرانی و خارجی با بهترین قیمت و برترین کیفیت است.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()